torstai 19. kesäkuuta 2014

Äiti lomailee

Lähdimme äitini kanssa kahdestaan ex-tampore matkalle Tallinnaan viime maanantaina. Mies jäi kotiin nauttimaan vapaudesta ja Sini muffan hoitoon vanhempieni luokse (muffa taisi haluta kokeilla omia lapsenvahtitaitojaan ilman ylimääräisiä silmäpareja). Menimme mummalle ja muffalle jo sunnuntaina yöksi. Itse reissuun lähdimme muutaman tunnin yöunilla aamu 5:ltä.. Sopii viimeaikaiseen unirytmiin mainiosti..

Aamun auringossa matkalla Helsinkiin
Matkan tarkoituksena oli tiukka shoppailu ja rentoutuminen, joten perille päästyämme (ja ostoskeskukseen löydettyämme) menimme heti drinksuille.

Kahvia ja drinkkiä odotellessa
Entisiin ostosreissuihin verrattuna käyttäytymisessä oli havaittavissa kaksi muutosta a) Viihdyin ostoksilla koko päivän b) kulutimme koko aamupäivän lasten vaate- ja lelukaupoilla.. Täytyy sanoa, että Tallinnassa lasten liikkeet oli ostarilla suomea suuremmassa osassa.

Liikkeistä ideaa (joskus) tulevaan lastenhuoneeseen, vaatteita, kylpyleluja ja legojen ihailua.
Yleensä reissaamme autolla, nyt päätimme säästää ja käyttää paikan päällä julkisia. Täytyy kyllä kehua: ostimme satamasta 5 euron päiväkortin (jossa 3 € matkoja ja 2 € korttia, joka käytössä myös jatkossa) ja reissasimme ympäriinsä bussia ja trollia käyttäen. Päivän pisin odotus oli 5 minuuttia! Tiedä sitten oliko kyseessä hyvä tuuri, vaiko todella vilkas julkisten vuorojen kulku.

Turistit
Greisin shoppailupäivän jälkeen suuntasimme takaisin satamaan. Laivan lähtö oli hieman myöhässä, joten pari paitaa oltaisiin vielä ehditty ostamaan..

Tallinnan satama by evening

Laivalla järjestelimme nyssyköitä niukempaan tilaan, nautimme ravintolan tunnelmasta ja ostimme viimeiset juhannus juomat tax freestä.
Laivalla pussien ja nyssyköiden järjestelyä "hallittavampaan" muotoon

Väsynyt matkaaja

Helsingissä olimme 10 aikoihin ja kotona railusti puolen yön jälkeen. Taisi muffalla olla rankka päivä, kun ei edes herännyt tuloomme.

Seuraavana aamuna jälleennäkeminen Sini  kanssa oli ihana! Taisi äidillä olla vähän ikävä päivän irtiotolla, sillä tuliaisissa riitti ihmettelemistä pitkäksi aikaa.

Uusi kylpysammakko mökille
Niin ja tulihan sitä jotain itsellekin ostettua mm. 4 kengät, 9 paitaa, suklaata, askartelutavaroita jne...