keskiviikko 2. lokakuuta 2013

2 kk neuvola ja IHANA kirja

Meillä oli maanantaina 2 kk neuvola. Äiti mietti viime kerralla tarkkaan mihin aikaan käynnin haluaisi ja silloin sovittiin kello kaksi.. No nytpä meidän rytmi on muuttunut niin että kahdelta nukutaan juuri niitä pitkiä päikkäreitä. Siispä jouduin heräämään kesken makoisien unieni. Äidin ja neuvolan tätin ihastukseksi olin kuitenkin oma aurinkoinen itseni. Painoa minulle on kertynyt 4 kg ja  950 g ja pituutta 57 cm, kokonaisuudessaan kasvua siis 10 cm! Ja kyllähän kasvun huomaakin vanhoja kuvia vertaillessa:


Pipsa-Possun kanssa ikää 4 päivää

Pipsa-Possun kanssa ikää 2 kk

Neuvolassa tarkasteltiin myös kehitystä. Naureskelin koko neuvolakäynnin, joten hymyilee-kohtaan tuli iso rasti. Myös mahaltaan pään nostaminen ja takaisin jokeltelu onnistuu. Lisäksi käteni sai kiitosta-ne ovat jo hyvin auki, äidin mukaan ne ovat kyllä olleet sitä jo pitkän aikaa. Yleisesti neuvolasta jäi hyvä mieli -kaikki hyvin kasvetaan ja kehitytään ilmeisesti aivan hyvässä tahdissa!

Kotiin olen saanut uuden kirjan. Äiti ja iskä kävivät viikonloppuna ostamassa Onni ja Ilona katselukorttien tekijän (eli sen saman joka on tehnyt mun lehmä-julisteen) lorukirjan Lits Läts Lätäkkö.


Kirjassa on kuvattu kaikki vuodenajat isoin, värikkäin kuvin ja RAKASTAN kirjan katselua. Makoilemme usein äidin kanssa leikkimatolla ja katselemme kirjaa. Samalla äiti satuilee kirjan kuvista ja näyttää erilaisia eläimiä ja tapahtumia. Tätä kirjaa suosittelen kaikille!

Minä leikkimatolla


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti